• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering! Ge mig råd och tips

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Tack snälla du!
Ja, jag har inte varit här på forumet så länge men när jag väl hittade det så insåg jag att det finns fina människor som är villiga att lägga sin tid på andra människors bekymmer.
Tack vare användare som dig så känner jag hopp för framtiden och en liten gnista hopp tänds inom mig.:face3hearts:
Ge aldrig upp, det finns alltid någon lösning. Man måste bara kämpa för att hitta den, till och med när det ser väldigt mörkt ut. Det har jag lärt mig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Tack för att du tar dig tid att svara.
Inga problem. Önskar dig lycka till, uppdatera gärna hur det går och återkom vid fler funderingar så kan jag eller någon annan försöka bistå med hjälp.

Ett sista tips bara. Vet inte om du känner till möjligheten som finns att få gratis ekonomisk rådgivning genom kommunen? Om inte så skulle jag vilja rekommendera dig att kolla upp budget- och skuldrådgivare som finns i din kommun. Som sagt är hjälpen gratis (deras kunskaper kan dock variera) och KFM ser det som positivt ifall du tagit hjälp av en budget- och skuldrådgivare.
 

BanTheThiefs

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Ge aldrig upp, det finns alltid någon lösning. Man måste bara kämpa för att hitta den, till och med när det ser väldigt mörkt ut. Det har jag lärt mig.
Ringde Lowell där den största skulden ligger och den är på 190.000.
De gick med på att dra tillbaka den från KF om jag betalar ca 3700:- per månad. Då har jag "endast" 40.000 kvar liggandes hos KF som jag nog kan betala av.

Isåfall har jag ingen skuld liggandes hos KF och förhoppningsvis så kan jag då framöver få ett samlingslån och samla ihop allt som finns i en summa.
Har bestämt mig för att jobba järnet och bli kvitt allt.
Nu gäller det att inte falla tillbaka hos speldjävulen bara.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har du inte rätt till bostadsbidrag?
 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jag fick beslut om skuldsanering i mars. Beslutet är daterat 28/3 och överklagan ska komma in inom 3 v. När räknas 3 v har gått?

28/3 var en tisdag så tidsfristen gick ut idag eller igår eller imorgon?
Vad räknas inom 3 v. Är det tisdag 28/3 till måndag 17/4?

Pratat med handläggaren i fredags och inget jade kommit in då.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jag fick beslut om skuldsanering i mars. Beslutet är daterat 28/3 och överklagan ska komma in inom 3 v. När räknas 3 v har gått?

28/3 var en tisdag så tidsfristen gick ut idag eller igår eller imorgon?
Vad räknas inom 3 v. Är det tisdag 28/3 till måndag 17/4?

Pratat med handläggaren i fredags och inget jade kommit in då.

18/4 borde vara sista dagen att överklaga. På mitt jobb (fastighetsbildning) väntar vi ytterligare 4 dagar att införa beslutet pga postgång. Men man har alltså rätt att överklaga 18/4 senast.
 

Semlans

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
22 Augusti 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej,
Är det någon som vet hur lång tid de tar innan man får ett slutgiltigt beslut?
Jag har fått inledande och gjorde min första inbetalning i Mars. Jag godkände fördelningen den 8 mars, de känns som en evighet. Man vill ju bara ha ett besked. Tacksam för svar
 

Confused1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
16 December 2022
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Hej,
Är det någon som vet hur lång tid de tar innan man får ett slutgiltigt beslut?
Jag har fått inledande och gjorde min första inbetalning i Mars. Jag godkände fördelningen den 8 mars, de känns som en evighet. Man vill ju bara ha ett besked. Tacksam för svar
Det är väldigt, väldigt individuellt hur lång tid saker och ting tar i skuldsaneringsärendena.

Jag tex
ansökte 21 okt 2022,
fick inledande 1 december 2022,
förslag till skuldsanering 15 februari 2023 och fick en beviljad skuldsanering 24 mars 2023. I mitt fall tog det alltså ca 5 månader från ansökan till beslut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp